Tegoroczne biegi dziecięce i młodzieżowe były rekordowe pod względem frekwencji. Łącznie we wszystkich 18 biegach wystartowało 1272 zawodników. Wśród tej grupy było 584 dziewczynek i 688 chłopców. Biegi dziecięce i młodzieżowe odbywały się na 9 dystansach od 150 do 1000 metrów. Najkrótsze dwa przeznaczone były dla przedszkolaków a pozostałe siedem dla coraz starszych uczniów podstawówek. Najwięcej uczestników biegło na dystansie 800 metrów. Był to bieg w roczniku 2011-2010. Drugim wyścigiem pod względem startujących był bieg na 150 metrów dzieci, z roczników 2018 i młodszych.
Z kolskich placówek oświatowych wzięło udział 837 dzieci, co stanowi blisko 66% wszystkich uczestników. Najwięcej uczniów stanęło na starcie ze Szkoły Podstawowej nr 5 i Przedszkola Miejskiego nr 1. Odpowiednio 172 i 56 uczniów. Uwzględniając jednak frekwencję uczestników z danej placówki do ilości dzieci w szkole najlepiej zaprezentowały się Szkoły Podstawowe nr 2 oraz 4, gdyż ponad 50% uczniów tych szkół wzięło udział w organizowanych biegach. Wśród przedszkoli najlepsze było Przedszkole Miejskie nr 5 z wynikiem 37%.
Najczęściej na podium stawali uczniowie z SP nr 5. Łącznie siedmiokrotnie - raz na najwyższym stopniu podium, cztery razy na drugim i dwukrotnie na trzeciej lokacie. Jednak najokazalszy dorobek zebrali uczniowie z SP nr 1, którzy pięć razy meldowali się na pudle. Dwukrotnie na pierwszym miejscu, raz za drugim i dwa razy na trzecim stopniu podium. Kolejne lokaty zajęły SP nr 3 (2 pierwsze, 2 trzecie miejsca), SP nr 2 (raz pierwsze, raz drugie i dwa trzecie miejsce) oraz SP nr 4 (raz pierwsze, raz trzecie miejsce). W biegach przedszkolaków PM nr 6 zdobyło jedno pierwsze miejsce. Z kolej PM nr 1 zagarnęło drugie i trzecie miejsce. Następnie PM nr 3 wywalczyło drugą i dwa razy trzecią lokatę a PM 6 udało się uzyskać raz drugą lokatę.
Okazja do poprawienia wyników już za niespełna rok. Zachęcamy już dziś do uczestnictwa w kolejnej 44 edycji Biegu Warciańskiego a wszystkich uczniów do wzięcia udziały w biegach dziecięcych i młodzieżowych.